Endodoncija - liječenje zuba

Endodoncija je grana stomatologije koja se bavi terapijom patoloških procesa zubne pulpe odnosno spleta živaca, krvnih žilica i vezivnog tkiva. Endodoncija se primarno bavi liječenjem mekih zubnih tkiva i čišćenjem korijenskih kanala u kojima se ona nalaze. Liječenje se sastoji od otvaranja zuba koji je uzročnik problema uz anesteziju te uklanjanja inficiranog tkiva iz unutrašnjosti zuba i temeljitog čišćenja cijelog korijenskog sustava. Nakon dezinfekcije pristupa se punjenju kanala,  jer ga je potrebno zatvoriti kako bi spriječili nove infekcije. U našoj ordinaciji primjenjujemo najsuvremenije tehnike obrade korijenskih kanala  koje poboljšavaju učinkovitost i ubrzavaju terapijski postupak u odnosu na klasičnu,  ručnu obradu korijenskih kanala. Na taj način većina endodontskih zahvata može se obaviti tijekom jednog ili dva posjeta.

Prilikom liječenja zuba nećete osjetiti  bol. Suvremeno liječenje zuba, kao i ostali stomatološki zahvati, su svi bezbolni, zahvaljujući raznim protokolima i metodama rada koji podrazumijevaju bezbolan tretman za pacijenta.

U što kraćem roku dođite u ordinaciju kako bi Vam se pružila prva pomoć i otklonio uzrok upale. Sukladno procjeni stomatologa, započinje se terapija antibioticima, kako bi što prije došlo do smanjenja upale.

Antibiotik je potreban isključivo kada imate izraženu oteklinu ili povišenu tjelesnu temperaturu. Također, ako bolujete od neke sistemske ili kronične bolesti, moguće je i da preventivno budete morali uzeti antibiotik prije liječenja zuba.

Postoje slučajevi u kojima zub ne boli, iako infekcija postoji. U takvim slučajevima upala se zapravo neprimjetno razvija i može dugo ostati neprimijećena. Iako su u ovakvim slučajevima antibiotici često neizbježna terapija, oni su ipak samo potpora stvarnoj terapiji, a to je liječenje zuba.

Zahvat je potpuno bezbolan jer se provodi pod lokalnom anestezijom, a najčešće zahtjeva jedan do dva posjeta. Nakon punjenja zuba, moguća je kratkotrajna nelagoda na zagriz ili pritisak kao posljedica samoga postupka, ali to nije zabrinjavajuće

Liječenje je uvijek prvi izbor. Ne postoji ništa bolje od onog što je priroda već napravila, zato trebamo sačuvati vlastite zube ukoliko je to moguće.

Mala osjetljivost nakon završetka liječenja, odnosno punjenja korijenskih kanala i stavljanja trajnog ispuna (''plombom''), normalna je pojava koja može potrajati nekoliko dana.

Postoji ručna (klasična) i strojna metoda obrade kanala, odnosno liječenja zuba. Strojna obrada omogućuje puno brže i kvalitetnije čišćenje, širenje i punjenje korijenskog kanala, međutim važno je napomenuti kako svako liječenje započinje i završava ručnom obradom zuba.

Nakon uspješne endodoncije (liječenja zuba), slijedi zatvaranje trajnim ispunom (''plombom'') ili, ako je prisutan veći nedostatak zubne krune, postavljanje nadogradnje u korijen zuba koji se zatim trajno zabrtvi keramičkom krunicom.